materiały reklamowe

Artykuł dot. tematyki:
Billbordy, banery, projektowanie billboardu, baneru wielkoformatowego, projekty billboardów, billbaordy



Jak zainteresować "od pierwszego wejrzenia", czyli naprawdę skuteczne billboardy i banery reklamowe

Dla pozytywnego pierwszego wrażenia zapewne najważniejsza jest estetyka przekazu, gdyż to ona sprawia, że patrzymy na billboardy czy banery reklamowe, lub jej brak, że odwracamy wzrok. Warto przypomnieć, że pierwsze wrażenie nie będzie odnosić się jedynie do pojedynczego produktu na konkretnym billboardzie, lecz do firmy posługującej się billboardem w reklamie tego produktu. Wszystko to przekazuje nam istotną informację o tym, że billboard reklamowy buduje wizerunek marki.

Co powinni wziąć pod uwagę projektanci skutecznych billboardów i banerów reklamowych

Skuteczne projektowanie billboardu i projekty baneru uwarunkowane są kilkoma czynnikami. Po pierwsze lokalizacją, która nie powinna być przypadkowa. Ważne w jakim otoczeniu umieszczony jest billboard, gdyż otaczająca przestrzeń również może wpływać na odbiór przekazu. Jeśli przestrzeń ta wzbudza pozytywne emocje, tym lepiej dla komunikatu. Odpowiednia lokalizacja to także mała ilość billboardów w pobliżu. Jeśli w jednym miejscu znajduje się kilka, co się zdarza, a w dodatku jedne z nich zasłaniają drugie, nie tylko psują tym samym estetykę przestrzeni, ale wszystkie skazują się na nieskuteczność. Jeśli przekazów jest wiele naraz, to zaprzecza to podstawowej zasadzie czytelności i wyrazistości, czyli jasności komunikatu. W takich warunkach zapewne żaden z przekazów nie zostanie zapamiętany, a informacje zlewać się będą ze sobą. Skuteczne billboardy i banery wielkoformatowe to oczywiście prostota przekazu, jedność komunikatu i spójność całości samego przekazu, jak i jego dopasowanie do wizerunku marki. Taki

billboard czy baner

efektywnie poleca nie tylko określony, pojedynczy produkt, ale służy także całościowemu wizerunkowi marki, kształtuje jej relacje z odbiorcami. Skuteczne billboardy na ścianę jest duży, wyrazisty i umieszczony w odpowiednim otoczeniu, któremu służy, a nie przeszkadza. Oczywiście psychologowie wiedzą doskonale o tym, że jeśli chodzi o pierwsze wrażenie, to najważniejszą rolę grają tu emocje. Przekaz, jaki zawiera billboard (czy też projekty katalogu, broszury, folderu), zazwyczaj jest właśnie przekazem emocjonalnym (i na skutecznym billboardzie powinien taki być), ponieważ taki przekaz nasz mózg zdolny jest odebrać w krótkim czasie. Także komunikat powinien być hasłowy i wzbudzać emocje, gdyż nie mamy czasu na dokładną intelektualną analizę komunikatu.

Jak billboardy reklamowe i banery robią pierwsze wrażenie

Przyszłość tej formy reklamy skieruje się zapewne w stronę interaktywności, pojawiają się już zresztą pierwsze jej zapowiedzi, projekty całkiem udane, angażujące oprócz wzroku inne jeszcze zmysły. Takie nowe pomysły są na pewno zaskakujące i na starcie zyskują to, co najważniejsze, przyciągną bowiem uwagę odbiorcy, który nie zdążył się jeszcze znudzić tą formą, dlatego będzie zaskoczony, co oznacza dobre pierwsze wrażenie. Jest ono najistotniejsze przy tej formie reklamy dlatego, że tak naprawdę nie ma zwykle czasu na nic więcej. Jeśli odbiorca ma zaledwie 7 sekund, by „przyjrzeć” się

billboardowi czy banerowi reklamowemu

, to zdąży on zrobić na nim jedynie pierwsze wrażenie. Zaciekawienie, ale przede wszystkim zaskoczenie: grafiką, barwą, czy komunikatem – pytaniem, żartem, trafnym aczkolwiek krótkim hasłem, są najważniejsze w projektowaniu billboardu. Skuteczne pierwsze wrażenie, jakie sprawiają billboardy reklamowe czy banery, to prowokacja słowem i obrazem. Co ciekawe, zdaniem psychologów, jeśli hasło zawiera wieloznaczność, czy to w pojedynczym słowie, czy też w całym wyrażeniu, przekaz ten zostaje zapamiętany na dłużej, bardziej przyciąga uwagę i zapada w pamięć poprzez fakt, że odbiorca nie zawsze za pierwszym razem rozszyfrowuje całą wieloznaczną treść przekazu, inne znaczenia przychodzą dopiero po jakimś czasie. Taki wielopoziomowy przekaz zatrzymuje naszą uwagę na dłużej.


PROJEKTOWANIE BILLBOARDU Dobry projekt wielkoformatowego billboardu, baneru to podstawa marketingu "ulicznego". Projektowanie billboardów i banerów to zajęcie dla specjalistów i zwykle daje rozpoznawalne projekty billboardu.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› projekty billboardu, baneru...

seobox


tworzenie logo
materiały reklamowe